Skip to content

Psihološki kutak

Jelena Pongrac dos Santos – Stručna suradnica psihologinja

Radno vrijeme: Utorak i četvrtak: od 08:00 do 14:00 sati

                      Svaki drugi petak: od 08:00 do 14:00 sati

                      Stanka: od 11:00 do 11:30

Cilj mog rada u školi obuhvaća sljedeće aspekte:

  • stvaranje zdravog i poticajnog školskog okruženja kroz brigu o mentalnom zdravlju i razvoju individualnih potencijala
  • pružanje emocionalnih i psiholoških intervencija kroz individualne ili grupne savjetodavne razgovore
  • razumijevanja potreba i ponašanja učenika u svrhu djelotvornijeg rada s njima te postizanja boljih školskih rezultata i nošenja s izazovima obrazovnog procesa
  • psihološka procjena kognitivnih, ponašajnih, socijalnih ili emocionalnih poteškoća, stanja i potreba učenika
  • sudjelovanje u različitim preventivnim aktivnostima i aktualnim intervencijama
  • planiranje i provođenje razvojnih i obrazovnih programa unutar škole
  • suradnja s roditeljima u svrhu podrške u razumijevanju i rješavanju potencijalnih odgojno-obrazovnih problema i teškoća koji utječu na školski uspjeh
  • suradnja s nastavnicima u svrhu podrške u razvijanju potrebnih strategija za rad s učenicima ili prilagođavanju obrazovnog procesa
  • suradnja s vanjskim institucijama ovisno o potrebi

 

„Djeca su budućnost. Usadite im u srca ljubav, vodite ih s mudrošću i učite o svim životima. Kada rastu, dajte im prostora da rastu.“

                Indijansko životno pravilo (Sensa)

JESU LI OCJENE U ŠKOLI POVEZANE S MENTALNIM ZDRAVLJEM UČENIKA?

Bliži se kraj još jedne školske godine, a mnogi učenici osjećaju napetost i strah od ocjena koje mogu bitno promijeniti prosjek završne ocjene ili utjecati na daljnji izbor obrazovanja. S druge strane, odrasli često pod pritiskom sustava pridonose stvaranju atmosfere u kojoj ocjene postaju važnije od dobrobiti djeteta.

Stručnjaci upozoravaju da se prevelika očekivanja i kažnjavanje djece zbog slabijih ocjena mogu platiti visokom cijenom. Ta se cijena može platiti samopouzdanjem učenika, narušenim odnosom s roditeljima, niskim osjećajem vlastite vrijednosti ili narušavanjem emocionalne stabilnosti. Zbog toga, mentalno zdravlje učenika često je ugroženo pritiskom ocjena. Strah od škole, neizvjesnost i stres mogu rezultirati dugotrajnim poteškoćama u regulaciji emocija i suočavanju sa stresom. Odlične ocjene i upis u srednju školu su bitni, no  popratni pritisci i osjećaj da nikada nismo dovoljno dobri nerijetko vode dugoročnim problema mentalnog (a time i fizičkog) zdravlja, kao i nesretnim i neispunjenim životom.

Ključno je staviti mentalno zdravlje učenika na prvo mjesto i prepoznati da ocjene ne definiraju dijete, već njegovo znanje i mentalni razvoj. Iako ne možemo izbjeći prosjek ocjena, smanjenjem pritiska, stvaranjem osjećaja vlastite odgovornosti i poticanjem unutarnje motivacije za učenje stvaramo temelje zdravog odrastanja i sretnijeg djetinjstva.

Sebe je bitno uspoređivati s obzirom na vlastiti napredak, a ne s obzirom na napredak drugih jer, uvijek će postojati netko bolji i izvrsniji u nečemu od nas samih, a mi ćemo se na taj način uvijek osjećati nedovoljno dobrima.

Jelena Pongrac dos Santos