Projekti
OPĆENITO O VEČERI MATEMATIKE
https://matematika.hr/vecer-matematike
Večer matematike je skup interaktivnih radionica koje potiču izgradnju pozitivnog stava učenika prema matematici. Sudjelovanje u zabavnim aktivnostima otkriva često zaboravljenu – zabavnu stranu matematike, stvara nove ideje o tome što matematika jest i čime se bavi te dokazuje da matematičke probleme, i bez da smo svjesni vlastitog talenta, svakodnevno svi uspješno rješavamo.
VEČER MATEMATIKE 2024.
U četvrtak, 5. prosinca 2024. godine učenici viših razreda naše škole i njihovi roditelji, bake i djedovi sudjelovali su u Večeri matematike. To je skup interaktivnih radionica koje potiču izgradnju pozitivnog stava učenika prema matematici. Sudjelovanje u zabavnim aktivnostima otkriva često zaboravljenu – zabavnu stranu matematike, stvara nove ideje o tome što matematika jest i čime se bavi te dokazuje da matematičke probleme, i bez da smo svjesni vlastitog talenta, svakodnevno svi uspješno rješavamo.
I ove godine na V. osnovnoj školi Varaždin, tradicionalno, organizirali smo Večer matematike. Navedeni događaj organizirali smo na tri načina. Imali smo radne centre na kojima su učenici zajedničkim snagama rješavali zadatke te pomoću igara kao što su šah, matematički alias i tangrami. Uz to učenici su se natjecali u preskakivanju vijače nabrajajući višekratnike zadanog broja. Učenici su pokazali velik interes za navedeni događaj. S određenom dozom smijeha, radosti i veselja u igri učenici su uživali u druženju sa svojim učiteljima. Bilo je uzbudljivo i napeto, a smijeha i druženja nije nedostajalo. Matematika kroz igru veoma je zaokupila učenike i pružala im jedno nezaboravno iskustvo.
Vidimo se i sljedeće godine u još većem broju!
Martina Jembrih
OPĆENITO O SVJETSKOM DANU TABLICE MNOŽENJA
Glavna svrha događanja je popularizacija zabavnih oblika nastave-učenja matematike. Događaj WMT Day potiče sve da se prisjete činjenica iz tablice množenja na ugodan netipičan način. Događaj je prilika za učenike da nadoknade činjenice o tablici množenja nakon praznika. Tu su i odrasli, koji se mogu pohvaliti svojim savršenim znanjem množenja pred djecom.
OPĆENITO O VEČERI MATEMATIKE
https://matematika.hr/vecer-matematike
Večer matematike je skup interaktivnih radionica koje potiču izgradnju pozitivnog stava učenika prema matematici. Sudjelovanje u zabavnim aktivnostima otkriva često zaboravljenu – zabavnu stranu matematike, stvara nove ideje o tome što matematika jest i čime se bavi te dokazuje da matematičke probleme, i bez da smo svjesni vlastitog talenta, svakodnevno svi uspješno rješavamo.
PROJEKT "STUDENI 1991."
Najveće ratne žrtva i razaranja pretrpjela je Hrvatska od 1990. do 1992. g. jer velikosrpski osvajač nije pokazivao samo namjeru osvojiti hrvatski teritorij već je težio potpuno uništiti identitet Hrvatske i Hrvata – čovjeka, kulturu i povijest. Mjesec studeni 1991. godine ostat će zapamćen po najvećim zločinima koji je velikosrpski okupator počinio nad nevinim hrvatskim civilima. Prisjetit ćemo se svih nevinih žrtava, onih koji su branili Hrvatsku i onih koji su za njega položili svoje živote. Ispred knjižnice postavljena je izložba posvećena civilnim žrtvama u Bogdanovcima, Erdutu, Saborskom, Slunju, Škabrnji, Nadinu i Ovčari. U knjižnici učenici osmih razreda mogu pogledati dokumentarni film o Vukovarskoj bolnici te ratnim izvjestiteljima.
U sklopu projekta studeni 1991. prisjetiti ćemo se i heroja Domovinskog rata te je u holu postavljena prezentacija njima u čast i svim specijalnim postrojbama RH.
STUDENI 1991.
10.Bogdanovci– ubijeno je 89 civila
11.Erdut– pokolj 37 civila
12.Saborsko– pokolji staraca i civila – 51 ubijen
16.Slunj– ubijeno i masakrirano 20 civila, etničko čišćenje oko 13 000 mještana okupiranog teritorija
18.Škabrnja– ubijene i masakrirane 74 civilne osobe
19.Nadin– ubijeno 14 civila
20./21. Vukovar-Ovčara – uz civile ubijeno više od 200 ranjenika odvedenih iz vukovarske bolnice.
Mario Šipek, učitelj povijesti
Svjetski tjedan svemira 2024./2025.
Svjetski tjedan svemira se obilježava svake godine od 4. do 10. listopada pod pokroviteljstvom World Space Week Asocijacije (WSWA), najveće svjetske obrazovne organizacije povezane sa svemirom, a koja je pokrenuta od strane Ujedinjenih naroda i Vijeća za miroljubivo korištenje svemira (COPUOS) te Ureda za svemirske poslove (UN OOSA).
V. osnovna škola Varaždin se različitim aktivnostima tradicionalno uključila u realizaciju ove manifestacije čija ovogodišnja tema “Svemir i klimatske promjene” naglašava ključnu ulogu svemira u istraživanju Zemlje s ciljem poticanja globalne rasprave svjetskih obrazovnih i javnih inicijativa o njihovoj povezanosti budući da nas navedena istraživanja opskrbljuju ključnim podacima o zdravlju našeg planeta koje moramo iskoristiti za razumijevanje okoliša, dobrobit civilizacije i provedbu značajnih mjera za ublažavanje sve snažnijih klimatskih promjena.
Aktivnosti za učenike
Moonalisa – 04.10.2024.
Radionica pod nazivom Moonalisa održana je 4. listopada, a u njoj su sudjelovali učenici 5. do 8. razreda osnovne škole. Cilj radionice bio je potaknuti kreativnost i podizanje svijesti o ekološkim pitanjima izradom digitalnih promotivnih postera i plakata s ekološkim porukama na temu svemira i klimatskih promjena. Radionica je kombinirala elemente digitalne umjetnosti i ekološke edukacije, osnažujući učenike da kroz vizualne projekte izraze važnost očuvanja okoliša i razumijevanja klimatskih promjena, povezano s temom istraživanja svemira.
Mali svemirci – Prvi dio – 07.10.2024.
Naši „mali svemirci“ iz izvannastavne aktivnosti „Domaćinstvo“ sudjelovali su u radionici održanoj 7. listopada u sklopu koje su oblikovali modele iz plastelina kako bi prikazali kakav okoliš i život na Zemlji žele. Ova kreativna aktivnost potaknula je učenike nižih razreda da kroz maštovite prikaze izraze svoje nade za boljim i ekološki održivim svijetom.
Mali svemirci – Drugi dio – 08.10.2024.
U utorak, 8. listopada, „mali svemirci boravkaši“ saznali su tajne manjih svemirskih tijela poput kometa i asteroida te su se upoznali s posljedicama njihovih sudara na klimu i život na Zemlji. Nakon edukativnog dijela, učenici su izradili svoje modele kometa, čime su spojili kreativnost s učenjem o svemiru i njegovom utjecaju na naš planet.
Tik Tok – vrijeme curi – 08.10.2024.
Predavanje pod nazivom Tik Tok – vrijeme curi održano je 8. listopada za učenike 7. razreda. Fokus interaktivnog izlaganja bio je na utjecaju različitih svemirskih parametara, poput Sunčevog zračenja, karakteristika Zemljine orbite i sastava atmosfere, na klimu Zemlje. Nakon predavanja, učenici su aktivno sudjelovali u raspravi o mogućnostima ublažavanja globalnog zatopljenja, razmatrajući mjere koje bi mogle pomoći u smanjenju njegovih posljedica.
Space džem – 09.10.2024.
Space džem je timsko natjecanje u svemirskim igrama za učenike viših razreda, osmišljeno da na zabavan način učenici odmjere svoje sportske vještine i znanje iz opće kulture. Natjecanje je uključivalo svemirski hokej, planetarni metoboj, te igre pantomime, crtanja i trivije u sklopu igre Zvjezdane staze koju su sami osmislili i izradili naši mali svemirci iz prijašnjih generacija. Nakon uzbudljivih igara, svi sudionici su bili nagrađeni slatkim zalogajima kruha i “svemirskog” džema, što je dodatno upotpunilo opuštenu i prijateljsku atmosferu galaktičke zabave.
Galaktička staklenka – 10.10.2024.
Predavanje pod nazivom Galaktička staklenka održano je 10. listopada i bilo je posvećeno razumijevanju efekta staklenika. Učenici su, uz videozapis i razgovor, ponovili ključne činjenice o prirodnom efektu staklenika i njegovoj važnosti za život na Zemlji. Raspravljalo se o tome kako ljudske aktivnosti povećavaju količinu stakleničkih plinova, koliko dugo ti plinovi ostaju u atmosferi, te o problemima koji nastaju zbog pojačanog efekta staklenika. Praktični dio uključivao je tri pokusa kojima smo dokazivali prirodni efekt staklenika. U prvom pokusu smo mjerili promjene temperature vode u posudama izloženim toplini, od kojih je jedna bila u plastičnoj vrećici. U drugom pokusu smo uspoređivali učinke ugljikovog dioksida i vodene pare u bocama izloženim toplini kako bismo utvrdili koja tvar ima jači staklenički učinak. U trećem pokusu, zagrijavali smo posude s različitim količinama ugljičnog dioksida kako bismo vidjeli kako povećana koncentracija u zraku utječe na porast temperature.
Kinestar – 10.10.2024.
U sklopu filmske projekcije Kinestar, prikazan je film „Moj dida je pao s Marsa“, prvi hrvatski SF film za djecu iz 2019. godine, koji je osvojio brojne nagrade na domaćim i međunarodnim festivalima. Radnja filma prati djevojčicu Unu čiji se život drastično mijenja kada izvanzemaljci otmu njenog djeda. U podrumu svoje kuće, Una otkriva da je njen dida zapravo izvanzemaljac čiji je brod davno srušen, a uz njega se nalazi i mali mrzovoljni robot Dodo. Una i Dodo imaju manje od 24 sata da pronađu i spase djeda što ih vodi na uzbudljivo putovanje ispunjeno avanturama koje su obilježene poučnim trenucima o vrijednostima kao što su prijateljstvo, ljubav, povjerenje i suosjećanje.
Ivana Ivković