Projekti

Svjetski tjedan svemira 2024./2025.

Svjetski tjedan svemira se obilježava svake godine od 4. do 10. listopada pod pokroviteljstvom World Space Week Asocijacije (WSWA), najveće svjetske obrazovne organizacije povezane sa svemirom, a koja je pokrenuta od strane Ujedinjenih naroda i Vijeća za miroljubivo korištenje svemira (COPUOS) te Ureda za svemirske poslove (UN OOSA).

V. osnovna škola Varaždin se različitim aktivnostima tradicionalno uključila u realizaciju ove manifestacije čija ovogodišnja tema “Svemir i klimatske promjene” naglašava ključnu ulogu svemira u istraživanju Zemlje s ciljem poticanja globalne rasprave svjetskih obrazovnih i javnih inicijativa o njihovoj povezanosti budući da nas navedena istraživanja opskrbljuju ključnim podacima o zdravlju našeg planeta koje moramo iskoristiti za razumijevanje okoliša, dobrobit civilizacije i provedbu značajnih mjera za ublažavanje sve snažnijih klimatskih promjena.

Aktivnosti za učenike

Moonalisa – 04.10.2024.

Radionica pod nazivom Moonalisa održana je 4. listopada, a u njoj su sudjelovali učenici 5. do 8. razreda osnovne škole. Cilj radionice bio je potaknuti kreativnost i podizanje svijesti o ekološkim pitanjima izradom digitalnih promotivnih postera i plakata s ekološkim porukama na temu svemira i klimatskih promjena. Radionica je kombinirala elemente digitalne umjetnosti i ekološke edukacije, osnažujući učenike da kroz vizualne projekte izraze važnost očuvanja okoliša i razumijevanja klimatskih promjena, povezano s temom istraživanja svemira.

Mali svemirci – Prvi dio – 07.10.2024.

Naši „mali svemirci“ iz izvannastavne aktivnosti „Domaćinstvo“ sudjelovali su u radionici održanoj 7. listopada u sklopu koje su oblikovali modele iz plastelina kako bi prikazali kakav okoliš i život na Zemlji žele. Ova kreativna aktivnost potaknula je učenike nižih razreda da kroz maštovite prikaze izraze svoje nade za boljim i ekološki održivim svijetom.

Mali svemirci – Drugi dio – 08.10.2024.

U utorak, 8. listopada, „mali svemirci boravkaši“  saznali su tajne manjih svemirskih tijela poput kometa i asteroida te su se upoznali s posljedicama njihovih sudara na klimu i život na Zemlji. Nakon edukativnog dijela, učenici su izradili svoje modele kometa, čime su spojili kreativnost s učenjem o svemiru i njegovom utjecaju na naš planet.

Tik Tok – vrijeme curi – 08.10.2024.

Predavanje pod nazivom Tik Tok – vrijeme curi održano je 8. listopada za učenike 7. razreda. Fokus interaktivnog izlaganja bio je na utjecaju različitih svemirskih parametara, poput Sunčevog zračenja, karakteristika Zemljine orbite i sastava atmosfere, na klimu Zemlje. Nakon predavanja, učenici su aktivno sudjelovali u raspravi o mogućnostima ublažavanja globalnog zatopljenja, razmatrajući mjere koje bi mogle pomoći u smanjenju njegovih posljedica.

Space džem – 09.10.2024.

Space džem je timsko natjecanje u svemirskim igrama za učenike viših razreda, osmišljeno da na zabavan način učenici odmjere svoje sportske vještine i znanje iz opće kulture. Natjecanje je uključivalo svemirski hokej, planetarni metoboj, te igre pantomime, crtanja i trivije u sklopu igre Zvjezdane staze koju su sami osmislili i izradili naši mali svemirci iz prijašnjih generacija. Nakon uzbudljivih igara, svi sudionici su bili nagrađeni slatkim zalogajima kruha i “svemirskog” džema, što je dodatno upotpunilo opuštenu i prijateljsku atmosferu galaktičke zabave.

Galaktička staklenka – 10.10.2024.

Predavanje pod nazivom Galaktička staklenka održano je 10. listopada i bilo je posvećeno razumijevanju efekta staklenika. Učenici su, uz videozapis i razgovor, ponovili ključne činjenice o prirodnom efektu staklenika i njegovoj važnosti za život na Zemlji. Raspravljalo se o tome kako ljudske aktivnosti povećavaju količinu stakleničkih plinova, koliko dugo ti plinovi ostaju u atmosferi, te o problemima koji nastaju zbog pojačanog efekta staklenika. Praktični dio uključivao je tri pokusa kojima smo dokazivali prirodni efekt staklenika. U prvom pokusu smo mjerili promjene temperature vode u posudama izloženim toplini, od kojih je jedna bila u plastičnoj vrećici. U drugom pokusu smo uspoređivali učinke ugljikovog dioksida i vodene pare u bocama izloženim toplini kako bismo utvrdili koja tvar ima jači staklenički učinak. U trećem pokusu, zagrijavali smo posude s različitim količinama ugljičnog dioksida kako bismo vidjeli kako povećana koncentracija u zraku utječe na porast temperature.

Kinestar – 10.10.2024.

U sklopu filmske projekcije Kinestar, prikazan je film „Moj dida je pao s Marsa“, prvi hrvatski SF film za djecu iz 2019. godine, koji je osvojio brojne nagrade na domaćim i međunarodnim festivalima. Radnja filma prati djevojčicu Unu čiji se život drastično mijenja kada izvanzemaljci otmu njenog djeda. U podrumu svoje kuće, Una otkriva da je njen dida zapravo izvanzemaljac čiji je brod davno srušen, a uz njega se nalazi i mali mrzovoljni robot Dodo. Una i Dodo imaju manje od 24 sata da pronađu i spase djeda što ih vodi na uzbudljivo putovanje ispunjeno avanturama koje su obilježene poučnim trenucima o vrijednostima kao što su prijateljstvo, ljubav, povjerenje i suosjećanje.

Ivana Ivković

ŠKOLSKO NATJECANJE SUDOKU 2024.

U petak, 25. listopada, održano je školsko natjecanje u rješavanju zadataka iz sudoka.

Cilj ovog projekta je razvoj vještine rješavanja logičkih i problemskih zadataka kod djece. Nositelj i organizator natjecanja je Hrvatska Mensa koja uz potporu Agencije za odgoj i obrazovanje ove godine četvrti puta organizira Sudoku natjecanje za učenike osnovnih i srednjih školu u cijeloj Hrvatskoj.

Za natjecatelje su predviđene brojne nagrade (medalje, diplome, knjige, besplatna Mensa testiranja i logičke slagalice) kako bi ih se potaknulo na razvoj vještina koje doprinose njihovom profesionalnom i osobnom razvoju.

Značajan interes i motivaciju pokazalo je i 23 učenika naše škole koji su puni natjecateljskog duha pristupili natjecanju. Učenici su se natjecali u dvije kategorije – „Bistrići“ i „Kadeti“. Kategorija „Bistrići“ namijenjena je učenicima od 1. do 4. razreda osnovne škole, a kategorija „Kadeti“ učenicima od 5. do 8. razreda. Iz naše škole četvero učenika se natjecao u kategoriji „Bistrići“, a devetnaest u kategoriji „Kadeti“.

Prvo mjesto na školskom natjecanju u kategoriji „Bistrići“ zauzela je Bela Marčec s ukupno 64 boda od mogućih 64 boda. Učenica će u toj kategoriji predstavljati našu školu na regionalnom natjecanju.

Prvo mjesto na školskom natjecanju u kategoriji „Kadeti“ zauzela je učenica Gabrijela Križanić s ukupno 100 bodova od mogućih 100 bodova. Drugo mjesto zauzela je Tara Vuković (60 bodova), treće Mia Sklepić (57 bodova). Navedene učenice će u toj kategoriji predstavljati našu školu na regionalnom natjecanju.

Čestitamo svim učenicima na hrabrosti, volji i odlučnosti da se uhvate u koštac s logičkim zadacima, a našoj uspješnoj četvorki želimo puno uspjeha na regionalnom natjecanju!

                                                                                                              Martina Jembrih

PROJEKT "STUDENI 1991."

Najveće ratne žrtva i razaranja pretrpjela je Hrvatska od 1990. do 1992. g. jer velikosrpski osvajač nije pokazivao samo namjeru osvojiti hrvatski teritorij već je težio potpuno uništiti identitet Hrvatske i Hrvata – čovjeka, kulturu i povijest. Mjesec studeni 1991. godine ostat će zapamćen po najvećim zločinima koji je velikosrpski okupator počinio nad nevinim hrvatskim civilimaPrisjetit ćemo se svih nevinih žrtava, onih koji su branili Hrvatsku i onih koji su za njega položili svoje živote. Ispred knjižnice postavljena je izložba posvećena civilnim žrtvama u Bogdanovcima, Erdutu, Saborskom, Slunju, Škabrnji, Nadinu i Ovčari. U knjižnici učenici osmih razreda mogu pogledati dokumentarni film o Vukovarskoj bolnici te ratnim izvjestiteljima.

U sklopu projekta studeni 1991. prisjetiti ćemo se i heroja Domovinskog rata te je u holu postavljena prezentacija njima u čast i svim specijalnim postrojbama RH.

STUDENI 1991.

10.Bogdanovci– ubijeno je  89 civila

11.Erdut– pokolj 37 civila

12.Saborsko– pokolji staraca i civila – 51 ubijen

16.Slunj– ubijeno i masakrirano 20 civila, etničko čišćenje oko 13 000 mještana  okupiranog teritorija

18.Škabrnja– ubijene i masakrirane 74 civilne osobe

19.Nadin– ubijeno 14 civila

 20./21. Vukovar-Ovčara – uz civile ubijeno više od 200 ranjenika odvedenih iz vukovarske bolnice.

          

                                                                                 Mario Šipek, učitelj povijesti

Skip to content